כמה עולים שירותי שפה ותרגום


אני יודעת, שיש הרבה שחוששות וחוששים לפנות לשירותי שפה ותרגום, מסיבות שונות, אך בעיקר, מטעמים של מחיר. אז החלטתי לכתוב מדריך קצר, כיצד תוכלו להשוות מחירי שירותים כאלה, מבלי שתרגישו מרומים.
תרגום
בעולם התרגומים, התמחור נעשה בדרך כלל על פי מחיר יחידות של 250 מילים/מילה אחת. יוצא דופן למשל הוא תרגום ספרים, בו נעשה התמחור על פי תווים.
המחירים לתרגום תלויים בשפת המקור ובשפת היעד, ככל שהשפה נדירה יותר, כך יעלה המחיר, ולהיפך. כמו כן, המחיר מורכב מתחום התרגום. אין דין תרגום משפטי כדין תרגום שיווקי. אין דין תרגום אקדמי כדין תרגום ספרותי. פרמטרים נוספים שמשפיעים על מחיר התרגום הם: דחיפות העבודה. עבודה דחופה מתומחרת מעט יותר מעבודה שאינה. כמו כן, אם קיימים גרפים במסמך, אלה יוסיפו מחיר לעבודת התרגום. בהירות המלל המבוקש לתרגום אף הוא עלול להאמיר את המחיר. בעבור תרגום מסמך שנכתב בכתב יד, תשלמו בדרך כלל יותר, והתעריף עלול לעלות ככל שכתב היד קשה לפענוח, מכיוון שפענוח כתב היד דורש מהמתרגם או המתרגמת זמן רב יותר מאשר תרגום מסמך רגיל שאינו כתוב בכתב יד או מסמך שכתוב בכתב יד קל לפענוח.
על מנת לקבל הצעת מחיר מדוייקת, יש צורך לשלוח את המסמך באמצעות המייל לספק השירות. וכל כך למה? כי רק כך יוכל ספק השירות לבחון כמה מילים יש באותו המסמך, ובאיזה תחום תרגום מדובר, ועל פי שני אלה, ייעשה גם התמחור.
וכמו תמיד, חשוב לקחת מתרגמות או מתרגמים הבקיאים בשפת היעד כשפת אם, וגם בשפת המקור. מה שמוביל אותי לטיפ נוסף: לעולם אל תלכו שולל לאחר הבטחות, בקשו לראות גם דוגמאות לתרגום, למשל, תרגום של חלק זעיר מהמסמך שאותו אתם מעוניינים לתרגם.
תמלול
בעבודת תמלול, התמחור מתבצע על פי מספר דקות שיש בקלטת שאותה יש לתמלל או על פי מספר המילים בדף המכיל את התמלול. חשוב מאוד לדאוג לקלטת ברורה, שמא המתמללת/המתמלל לא יוכלו להבין מה יש בקלטת, וזה עלול לגזול זמן יקר מזמנכם ומזמנם, ואולי אפילו תוספת מחיר.
כתיבת תוכן
מחיר כתיבת התוכן אף הוא נקבע על פי יחידות של 250 מילים. וגם הגובה שלו תלוי בתחום כתיבת התוכן.
לסיכום, מומלץ לקחת תמיד מתרגמות ומתרגמים מקצועיים, כי רק הם יכולים לספק עבודה טובה. יש להם ניסיון בתרגומים, וחלקם אף אוחזים בתואר בתרגום. כמו כן, מומלץ תמיד לשלוח לספק העבודה את הקובץ אותם תרצו לתרגם/לתמלל, על מנת שהצעת המחיר תהיה מדוייקת ולא תהיינה הפתעות בהמשך. 

וכמו תמיד, אנחנו כאן, כדי לעזור לך להצליח!

השארת תגובה